Általános Szerződési Feltételek

A weboldalon (www.xxxlutz.hu) ("Weboldal") található "Saját fiókom" regisztrált terület használata, valamint a weboldalon található online üzletünkön keresztül történő vásárlás és áruszállítás a jelen Általános Szerződési Feltételek ("ÁSZF") hatálya alá tartozik.
Az A. rész "Értékesítési feltételek" szabályai minden olyan felhasználóra vonatkoznak, aki a Weboldalon található online áruházunkon keresztül vásárol árut.
Az B. rész " A "Saját Fiókom" használati feltételei " rendelkezései minden olyan felhasználóra vonatkoznak, aki regisztrált egy felhasználói fiókot a Weboldalon a "Saját fiókomhoz". A B. részben nem szabályozott kérdésekben az A. rész rendelkezései alkalmazandóak.

Az MMXH Lakberendezési Kft.
általános szerződési feltételei
(a továbbiakban: Általános Szerződési Feltételek vagy ÁSZF) Interneten keresztül történő megrendelés esetén alkalmazandó

A. rész: Az értékesítés feltételei
1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte
1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek az MMXH Lakberendezési Korlátolt Felelősségű Társaság ( (székhelye: 1095 Budapest, Soroksári út 86-88.,; cégjegyzékszáma: Cg: 01-09- 678786, nyilvántartásba bejegyző cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; adószáma: 11829519-2-44., e-mail: [email protected], EUTR azonosító: AA5863518, továbbiakban: Szolgáltató) által a www.xxxlutz.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat (a továbbiakban: Webáruház) igénybe vevő ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) és a Szolgáltató jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).
1.2. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Webáruházon keresztül történik. A Webáruházban történő vásárlást a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”), és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, továbbá az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szabályozza.
1.3. A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
1.4. A Webáruház szolgáltatásait bárki, akár természetes személyek, akár gazdálkodó szervezetek egyéni vállalkozók, egyéni cégek, civil szervezetek, egyházi jogi személyek, társasházak, lakásszövetkezetek is jogosultak igénybe venni. Természetes személy a Webáruház szolgáltatásait akkor jogosult igénybe venni, amennyiben a 18. életévét betöltötte. Az Ügyfél a vásárlással magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
1.5. A megrendelés teljesítéséért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, amennyiben az adott termék időközben nem áll rendelkezésre, a Szolgáltató jogosult a megrendelést visszautasítani. A Felek közötti szerződés a megrendelés Szolgáltató által történő visszaigazolásával jön létre. A Felek között a termék megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 8 évig őrzi. A megrendelésből és a megrendelés elfogadásából álló szerződés utólag is hozzáférhető, azt az Ügyfél kívánságára a Szolgáltató elektronikus úton megküldi az Ügyfélnek. A Szolgáltató kizárólag magyar nyelven köt szerződést.


1.6. MMXH Lakberendezési Kft.
Ügyfélszolgálati iroda helye: 1097 Budapest, Gyáli út 33.
Telefon: 06 1 888 7251
Internet cím: www.xxxlutz.hu
E-mail: [email protected]
1.7. A Szolgáltató részére tárhelyet biztosító szolgáltató adatai:
Név: conova communications GmbH
Székhely: 5020 Salzburg, Karolingerstraße 36A, Ausztria
Telefonszám: +43 662 22 00 0
E-mail: [email protected]
1.8. A Szolgáltató nem rendelkezik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódexszel.
2. Adatok megadása
2.1. A megadott adatok pontosságáért, aktualitásáért és valóságtartalmáért kizárólag az Ügyfél felel. A Szolgáltató kizár mindenfajta felelősséget, amely a Weboldalon megadott adatok helytelenségéből, elírásból vagy nem valós adatok megadásával összefüggésben merül fel. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A hibásan rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a „számlám“ menüpontban van lehetőség. Leadott megrendelést érintő adatok módosítására az Ügyfélszolgálati telefonszámon, vagy központi e-mail címünkön van lehetőség.
2.2. Az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához az Ügyfélnek a megrendelés online felületén visszamenőlegesen is lehetősége van. A hibásan rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a Fiókom menüpontban van lehetőség. Leadott megrendelést érintő adatok módosítására az Ügyfélszolgálati telefonszámon, vagy központi e-mail címünkön van lehetőség.
3. Megrendelés
3.1. A Webáruházban megvásárolható termékek tulajdonságait, jellemzőit a termékekhez tartozó konkrét oldalon tudhatja meg. Amennyiben a Webáruházban található bármely termék tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban a Weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz.
3.2. A termékek mellett feltüntetett ár a termék vételára, amely tartalmazza az általános forgalmi adót is. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás és szerelés költségét (a felmerülő szállítási költség vagy szállítási és szerelési költség a szállítás vagy szerelés és szállítás kiválasztását követően a termék ára mellett külön sorban feltüntetésre kerül). A megrendelést visszaigazoló üzenetben külön soron tüntetjük fel a termékek árát és a szállítási költséget vagy a szerelési és szállítási költséget és a végösszeget. A termék összeszerelését az Ügyfél kizárólag szállítással együtt rendelheti meg. Amennyiben az Ügyfél a termék szállítását vagy szállítását és összeszerelését is megrendeli a Szolgáltatótól, a szállítás és szerelés közvetített szolgáltatást is tartalmazhat.
3.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát az Ügyfél részére kedvezőtlenül nem befolyásolja.
3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül az online áruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő vásárlást, amelynek ismeretében az Ügyfél egyoldalú nyilatkozattal elállhat vásárlási szándékától a helyes ár közlésétől számított 14 napon belül.
3.5. A megrendelést a Szolgáltató csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot maradéktalanul kitölti. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.6. A megrendelés menete:
1. Lépés: Az Ügyfél a darabszám megadása után a „kosárba” gomb kattintásával kosárba teszi a terméket. Itt választhat, hogy a „Tovább a kosárhoz“ gombra kattintással kifizeti a terméket vagy a „folytatom a vásárlást“ gombbal további termékeket tesz a kosarába. A „Tovább a kosárhoz“ jelre kattintva megjelenik a kiválasztott termék/termékek darabonkénti és összesített ára is. Itt van lehetőség a vásárlás módosítására és a szállítási mód kiválasztására (csomagküldés, házhozszállítás vagy áruházi átvétel (Click and Collect)). Az esetleges járulékos költségek (pl. Szállítási költség, csomagküldés díja, házhozszállítás díja vagy az utánvét díja) is itt jelennek meg. Az árak Áfa-val együtt értendők. Az Áfa mértéke a mindenkori Áfa törvényben meghatározott, a megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolásának időpontjában hatályos rendelkezésnek megfelelő mérték. Az egyes kiválasztott termékek szállítási határideje eltérő lehet, az elérhetőség a kosár oldalon feltüntetésre kerül. Szolgáltató a leghosszabb szállítási határidejű termékhez igazítja a kiszállítást. Szolgáltató ugyanakkor fenntartja a jogot, hogy a kiszállítást több részletben teljesítse.
2. Lépés: A „A fizetéshez” gombra kattintva elérkezik a következő lépéshez, ahol a rendelés adatait kell megadni. Az adatok megadása során az adatlap kitöltésekor a következő adatok megadása szükséges: Név, lakcím, telefonszám, e-mail cím, válasz a van-e a házban lift kérdésre. Céges vásárlóként a cégnevet és az adószámot is meg kell adni. A Premium Card száma is itt adható meg. A fizetési mód kiválasztását követően az Ügyfél a ”Tovább a fizetési módokhoz” gombra kattintással egy, a rendelését összesítő oldalra jut, ahol le tudja ellenőrizni a megadott adatok helyességét. Felhasználók kizárólag saját személyes adataikat adhatják meg a Weboldalon. A sikeres regisztrációhoz a csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező.
3. Lépés: A „Tovább” gombra kattintást követően Az ÁSZF és az Adatvédelmi tájékoztató elfogadása nélkül a rendelés nem folytatható. Ha az Ügyfél módosítani szeretne a rendelésen vagy az adatokon vagy adatbeviteli hibát kíván javítani, azt a „Vissza” gombra kattintást követően teheti meg. Amennyiben az Ügyfél mindent rendben talál, a „Vásárlás most” gombra kattintással küldheti el a megrendelését.
4. Lépés: A megadott e-mail címre az Ügyfél megkapja a rendelés visszaigazolását. Fizetés: A házhozszállítással rendelt termékek teljes összegét bankkártyás online fizetéssel vagy utánvéttel is ki lehet egyenlíteni. Utánvétes vásárlás esetén az Ügyfél a csomag átvételekor a futárnak fizethet bankkártyával vagy készpénzzel is. Utánvétes vásárlás esetén a Szolgáltató kezelési költséget számíthat fel. Az Ügyfél a megrendelés során a fizetési mód kiválasztásánál, amennyiben az utánvét fizetési módot választja, úgy az utánvét kezelési költség összege megjelenik az Ügyfél által fizetendő összegeknél. Amennyiben az Ügyfél az utánvét kezelési költség összegét nem fogadja el, úgy lehetősége van más fizetési mód választására a megrendelés véglegesítése előtt. Áruházi átvétel esetén a termékek csak online bankkártyás fizetéssel és/vagy vásárlási utalvány beváltásával egyenlíthetők ki. Az áruházban az így megrendelt termékeket nem lehet kifizetni.
3.7. Az Ügyfél a megrendelés leadásával kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et és az Adatvédelmi tájékoztatót elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
3.8. Szolgáltató az Ügyfél vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően köteles az Ügyfél részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül Ügyfél részére nem érkezik meg, akkor az Ügyfél ajánlati kötöttsége, illetve bárminemű kötelezettsége minden további feltétel és jognyilatkozat nélkül, automatikusan megszűnik. Az Ügyfél által megrendelt szolgáltatásra irányuló jogviszony a Szolgáltató és az Ügyfél között a megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolásával keletkezik.
3.9. Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra vonatkozóan, hogy az akciós kínálatot - előzetes bejelentés nélkül - megváltoztassa, az egyes akciók elérhetőségét korlátozza, ill. a meghirdetett akciók kezdési és befejezési időpontját módosítsa. A fenti esetleges változtatásokért a Szolgáltató jogi felelősséget nem vállal.
4. Szállítási és fizetési feltételek
4.1. A vételár kiegyenlítése bankkártyás fizetéssel, vásárlási utalvány beváltásával és utánvétes vásárlással is lehetséges. A házhozszállítással kiküldött termékek teljes összegét ki kell egyenlíteni online bankkártyás fizetéssel és/vagy vásárlási utalvány beváltásával a weblapon keresztül. A futárszolgálattal kiküldött rendelések utánvéttel történő vásárlása esetén az Ügyfél a csomag átvételekor a futárnak fizethet bankkártyával és készpénzzel is. Utánvétes vásárlás esetén az utánvét kezelési költségét az Ügyfél a vételár kiegyenlítésével egyidejűleg fizeti meg a Szolgáltatónak.
Áruházi átvétel esetén (Click and Collect) a termék teljes vételárát online bankkártyás fizetéssel és/vagy vásárlási utalvány beváltásával kell kiegyenlíteni. A kiválasztott áruházban a termék fényképes igazolvány felmutatásával és az e-mailen keresztül kiküldött megrendelési visszaigazolóval vehető át. Ez utóbbit kinyomtatva vagy elektronikusan bemutatva is elfogadja a Szolgáltató. Az áruház a megvásárolt terméket az értesítéstől számítva 10 napig tárolja. A határidő lejárta után, az át nem vett termékek esetén a vásárlás összegét visszautalja az Ügyfél részére, ezzel a Szolgáltató és az Ügyfél közötti jogviszonyt megszünteti.
4.2 A megrendelt termékek házhozszállítása esetén a csomagküldési díjat, fuvardíjat magában foglaló szállítási díjat az Ügyfél viseli, a szállítás díja a termékek felsorolásánál van feltüntetve, és a megrendelést összesítő képernyőn, a számlán és a megrendelést visszaigazoló e-mailben is szerepel. A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek szállítási díját nem befolyásolja.
Ha egy Ügyfél ugyanazon a napon több rendelést is lead, ezek a házhoz szállítás díja szempontjából külön kerülnek figyelembevételre. Szolgáltató felhívja az Ügyfél figyelmét arra, hogy a külön-külön leadott megrendelések utólagos összevonása nem igényelhető; ugyanakkor a Szolgáltató fenntartja a jogot több megrendelt cikk egy szállításba történő összevonására. Ha egy Ügyfél többféle terméket rendel, minden esetben csak egy szállítási díjat kell megfizetnie, mégpedig a bútorra vonatkozó házhozszállítás díját. Ilyen esetben a csomagszállításért, amit külön küldeményként kap meg a vásárló, nem számítunk fel díjat.
4.3. A szállítás kizárólag Magyarország területére történik. A szállítási idő a megrendelés visszaigazolásában található szállítási határidő, készleten lévő termékek esetében 30 nap, a Szolgáltató a megrendelés visszaigazolásában ennél rövidebb határidőt is megállapíthat. Az Ügyfél a megrendelései állapotáról az e-mailben kapott kód alapján tájékozódhat. Az “a készlet erejéig” megjelöléssel ellátott termékek esetében előfordulhat, hogy a megrendelését sajnos nem tudjuk teljesíteni. Amennyiben ez így történik, minden esetben értesítjük Ügyfeleinket.
4.4 A Weboldalon megrendelt szállítási szolgáltatásokat a Szolgáltató az Ügyfélnek a rendelésben is megadott e-mailben küldött visszaigazolásban szereplő címen teljesíti. Szolgáltató felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy a Szolgáltató által megbízott szállító megtagadhatja a termék házhozszállítását, vagy kézi erővel történő mozgatását, ha azt a körülmények (pl. útviszonyok) vagy a helyszín nem teszi lehetővé, illetve, ha annak teljesítése balesetveszélyes (pl. lépcső alkalmatlan a szállításra), munka- és vagyonbiztonsági kockázatot jelent. A fenti okok valamelyikének fennállása esetén a megrendelt termék rendeltetési helyére, illetve épületbe történő bevitele, épületen/lépcsőházon belüli és adott lakáson belüli mozgatása egyaránt megtagadható.
Megtagadás esetén a Szolgáltató megbízott szállítója haladéktalanul értesíti az Ügyfelet.
Szolgáltató felhívja továbbá az Ügyfél figyelmét, hogy a megrendelt szállítási szolgáltatás teljesítettnek minősül, ha a jelen pontban írt okokból nem kerül bevitelre a termék a szállítási címként visszaigazolt ingatlanhoz, illetve ingatlanba.
A szállítás várható időpontjáról a Szolgáltató szállítója tájékoztatja az Ügyfelet, aki köteles a jelzett, illetve egyeztetett időpontban átvenni a megrendelést. A Szolgáltató kéri az Ügyfelet, hogy a kiszállítás során észlelt problémákat, sérüléseket haladéktalanul jelezze a Szolgáltató 1.6. pont szerinti Ügyfélszolgálatának.
4.5 Ha az Ügyfél az árut a Szolgáltató által megbízott szállító által jelzett, illetve egyeztetett szállítási időpontban olyan okból nem veszi át, amelyért felelős, a Szolgáltató választása szerint jogosult a termék kiszállítását ismételten megkísérelni vagy a szerződéstől elállni. Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet, hogy a szállítói két alkalommal kísérlik meg a megrendelt termékek kézbesítését, a kézbesítés ezen főszabály szerinti másodszori megkísérlése esetén a Szolgáltató a szállításért és tárolásért külön díjazást nem számít fel, illetve elállási jogát – amennyiben sor kerül rá – a második sikertelen kézbesítési kísérlet után gyakorolhatja.
A Szolgáltatót elállási jog illeti meg abban az esetben is, ha az Ügyfél a megrendelt termék átvételét megtagadja a kiszállításkor. Ha az Ügyfél Fogyasztónak minősül, a termék átvételének megtagadását a Szolgáltató a Fogyasztót megillető elállási jog (6. fejezet) gyakorlásának tekinti, ha a Fogyasztót megillető elállási jog gyakorlásának feltételei fennállnak.
4.6. Az áru elküldésekor az áru elvesztésének, vagy sérülésének veszélye csak akkor száll át az Ügyfélre, amikor az áru leszállításra és átadásra kerül az Ügyfél, vagy az általa megbízott, illetve helyiségében tartózkodó, a Szolgáltatótól, ill. a szállítótól eltérő harmadik személy részére. Amennyiben az Ügyfél saját szállítót bíz meg az elszállítással, akkor a kárveszély már az árunak az Ügyfél által igénybe vett szállító részére történő kiadásakor átszáll.
4.7. A Szolgáltató felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy az online kuponnal elérhető kedvezmények összegét, illetve mértékét, a kupon beváltásának feltételeit is jogosult a Szolgáltató egyoldalúan meghatározni.
A Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott online kupon, illetve az azzal elérhető kedvezmény érvényesítésére kizárólag a megrendelés leadása előtt van mód az adott kuponra irányadó beváltási feltételek betartásával a jelen bekezdésben foglaltak szerint. A Szolgáltató felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy a kuponnal elérhető kedvezmény utólagos érvényesítésére, így a már megrendelt termékek és szolgáltatások árából történő utólagos levonására nincs lehetőség.
A kupon beváltása és így a kedvezmény érvényesítése a megrendelés során, a „A fizetéshez” gomb megnyomását követően betöltődő oldalon történhet, a kuponhoz tartozó kódnak a „Kuponkód” mezőbe történő beírásával és ezt követően “Tovább a fizetési módokhoz” gombra történő kattintással érvényesíthető. A sikeres beváltást követően a fizetendő összeg a kuponnal elérhető kedvezmény összegével, illetve mértékével módosul (csökken), a megrendelés folytatása során a rendszer már a kedvezménnyel csökkentett díjakat / fizetési kötelezettséget tünteti fel.
Az Ügyfél a vásárlási utalvány beváltását a vásárlási utalvány számának a kuponkód mezőbe történő beírásával és a beváltás gombra kattintással végezheti el.
4.8. A Szolgáltató az Ügyfél részére a megrendelés visszaigazolását követően, illetve a kiszállítás megkezdését megelőzően állítja ki a számlát, amelynek értéke a megrendelt házhozszállítás tekintetében közvetített szolgáltatást tartalmaz. A számla a szállítás megkezdése előtt a megrendelésben megadott email címre kerül kiküldésre letölthető formátumban.
4.9. Külföldi címre történő kiszállításra webshopon keresztül megrendelt termékek esetében nincsen mód. Az Ügyfél hibájából meghiúsult csomag kézbesítés ill. házhozszállítás (csomagküldés esetén összesen 3, házhozszállítás esetén összesen 2 próbálkozás) miatti újra küldés költségei minden esetben az Ügyfelet terhelik. Sorozatosan sikertelen kiszállítás esetén a Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy az Ügyfél vásárlásait korlátozza (csak előzőleg kiegyenlített vásárlást teljesít).
5. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
5.1. Ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a Szerződésben vagy jogszabályban foglaltaknak (hibás teljesítés) az Ügyfél a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. A Szolgáltató mentesül felelőssége alól, ha az Ügyfél a hibát Szerződés megkötésének időpontjában ismerte vagy a hibát a Szerződés megkötésének időpontjában ismernie kellett.
5.2. A fogyasztónak nem minősülő Ügyfél a teljesítés időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Fogyasztónak minősülő Ügyfél (a továbbiakban: Fogyasztó) a teljesítés időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a hibákért, amelyek a teljesítés időpontjában már léteztek. Nem számít az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél az Árut rendeltetésszerűen nem tudja használni. Az Árunak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.
5.3. Kellékszavatossági igények
5.3.1. Kellékszavatossági igénye alapján az Ügyfél választása szerint
a.) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet,
b.) vagy 1.2 az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a Szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének – a dolog tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel, megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve – nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
5.3.2. Kellékszavatossági igénye alapján a Fogyasztó választása szerint:
a) kijavítást vagy kicserélést kérhet, vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződés megszüntetését kérheti.
5.3.3. A Szolgáltató megtagadhatja a kijavítást és a kicserélést, ha az lehetetlen vagy aránytalan többletköltséget eredményezne a Szolgáltatónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, a hibátlan termék értékét és a szerződésszegés súlyát.
5.3.4. A Fogyasztó akkor kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződés megszüntetését, ha a Szolgáltató a terméket nem javította ki vagy nem cserélte ki, illetve a Szolgáltató azt a saját költségén nem végezte el, ismételt hiba merült fel a kijavítás vagy a kicserélés ellenére, vagy a hiba olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés megszüntetését teszi indokolttá, illetve a Szolgáltató nem vállalta vagy észszerű határidőn belül nem tudta vállalni a kijavítást vagy a kicserélést.
5.3.5. Jelentéktelen hiba miatt a szerződés megszüntetésének nincs helye. Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
5.3.6. Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
5.3.7. A Fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania.
5.3.8. A Fogyasztó kellékszavatossági jogait a kötelező jótállás alá tartozó árukra vonatkozó speciális szabályok (5.9. – 5.18. pontok) figyelembevételével gyakorolhatja.5.4. A kellékszavatossági igénye érvényesítésekor a Szerződés megkötését az Ügyfélnek kell bizonyítania. Fogyasztóval megkötött szerződés esetén a Szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja. Ha a Szolgáltató a szerződés megkötését vitatja, felhívja a Fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének - a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal összhangban álló - módjára.
5.5. A választott kellékszavatossági jogáról az Ügyfél egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
5.6. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni a Szolgáltatóval. Fogyasztóval megkötött szerződés esetén a 2 hónapon belül közölt hiba késedelem nélkül közöltnek tekintendő. A közlés késedelméből eredő kárért az Ügyfél felelős.
5.7. Fogyasztóval megkötött Szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a termék (áru) teljesítésének időpontjától számított egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a termék (áru) teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ebben az esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatossági felelőssége alól, ha ez a vélelem a termék (áru) természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
5.8. Ha az Áru meghibásodásában az Ügyfélt terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában az Ügyfél köteles viselni, ha az Áru karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének – különösen használati és kezelési útmutató rendelkezésre bocsátásával – eleget tett.
5.9
Fogyasztó részére eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) alapján kiadott miniszteri rendeletben felsorolt Árukra kötelező jótállás terjed ki. A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén kettő év,
b) 250 000 forintot meghaladó eladási ár esetén három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
5.10. Az Áru kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó az Árut a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
5.11. A jótállási határidő az Áru Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha azonban a Fogyasztó az Árut az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja az Áru átadásának napja.
5.12. A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti. Amennyiben Szolgáltató a székhelyén nem működtet üzletet, illetve javítószolgálatot, a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak székhelyen való bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Fogyasztót.
5.13. Ha a jótállási időtartam alatt az Áru első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy az Áru nem javítható, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, a Megrendelésben rögzített, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles az Árut nyolc napon belül kicserélni. Ha az Áru cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, az Áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
5.14. Ha a jótállási időtartam alatt az Áru három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles az Árut nyolc napon belül kicserélni. Ha az Áru kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, az Áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
5.15. Ha az Áru kijavítására a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, a Megrendelésben rögzített, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles az Árut a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha az Áru cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, az Áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
5.16. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható Árut az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
5.17. Ha a Fogyasztó az Áru meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó nem hivatkozhat a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
5.18. A Korm. rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a Szolgáltató további követelményt támaszthat a Fogyasztóval szemben, feltéve, hogy az Áru megfelelő üzembe helyezése vagy üzemben tartása más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a Fogyasztó számára, valamint Szolgáltató a Fogyasztót e követelményről előzetesen tájékoztatta.
5.19. Ügyfél tudomásul veszi, hogy Szolgáltató mentesül a szavatossági felelősség alól az olyan hiba esetén, amely hibát Ügyfél a szerződéskötéskor ismert vagy ismernie kellett, illetve amely hibára tekintettel a terméket Ügyfél csökkentett áron vásárolta. Szolgáltató szavatossági felelőssége ilyen esetben csak az Ügyfél által nem ismert egyéb hibáért áll fenn.
5.20. Az Ügyfél által megrendelt bútorok, illetve egyéb lakberendezési termékek esetén a mintaként kiállított vagy kereskedelmi kommunikáció útján (pl. katalógusban) meghirdetett Áruk méreteiben, színeiben a kereskedelmi szokás alapján elfogadható mértékű eltérése megengedett, amely nem minősül hibának, ezért a Szolgáltató azokért felelőséggel nem tartozik. Szolgáltató kifejezetten fenntartja magának a jogot, hogy a kereskedelmi kommunikációjában (pl. katalógusában) megjelenő, vagy mintaként kiállított Árukat fejlessze, azokon változtatásokat hajtson végre.
5.21. Szolgáltató az árunak a szavatossági vagy jótállási időn túl bekövetkezett meghibásodása esetén a hibát az Ügyfél megrendelése esetén a javítószolgálat érvényes árlistája alapján javítja ki.
5.22. Ha a Fogyasztó szavatossági és jótállási igényének megítéléshez szakvélemény beszerzése szükséges, a szakvélemény beszerzésének költsége azt a felet terheli, amelyik a szakvélemény beszerzését kezdeményezi.
5.23. A Fogyasztó a Szolgáltató által részére eladott termék hibája esetén termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
5.24. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét az Ügyfél kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
5.25. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a.) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy b.) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy c.) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
5.26. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.
5.27. Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint.
6. Elállás
6.1. A termék átvétele után az Ügyfél köteles a termék tartalmát, állapotát, minőségét és mennyiségét leellenőrizni és haladéktalanul jelezni Szolgáltató ügyfélszolgálatán, amennyiben valami hiányzik, vagy bármilyen eltérést tapasztal.
6.2. Az Ügyfél a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (ll.26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) alapján 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen az Ügyfél vagy az Ügyfél által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a megrendelt terméket átveszi. Több termék szolgáltatásakor pedig attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen az Ügyfél vagy az Ügyfél által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi. Az Ügyfél az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Ha az Ügyfél az elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltatóhoz (például postán, elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi elérhetőségek egyikén:
postai cím: 2040.Budaörs, Kinizsi utca 5.
e-mail: [email protected]
Az Ügyfél ebből a célból felhasználhatja a jelen ÁSZF 1. számú mellékletében szereplő elállási nyilatkozat-mintát is.
Az Ügyfél határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
6.3. Ha az Ügyfél eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti az Ügyfél által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy az Ügyfél a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket vagy az Ügyfél nem igazolta, hogy azt visszaküldte (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni).
Az Ügyfél köteles a Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét az Ügyfél viseli. Ügyfelet kizárólag akkor terheli a termékben bekövetkezett értékcsökkenés, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
6.4.
Abban az esetben, ha a Fogyasztónak minősülő Ügyfél a termék megvásárlására irányuló szerződéstől 14 napon belül egyoldalú nyilatkozattal eláll, a Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Ezen értékcsökkenéssel arányos összeget a Szolgáltató az elállási joggal érintett termék vételárának visszatérítése során érvényesíti, azaz ezen összeget a visszatérítendő vételárból beszámítással levonja. Az értékcsökkenés nagysága az elállással érintett termék jellege, értéke (vételára), valamint a fentiek szerinti használatból eredő értékcsökkenés mértéke alapján kerül megállapításra. A termék Szolgáltató részére történő visszaküldésének (visszavitelének) költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató kifejezetten vállalta e költségek viselését. Szolgáltató felhívja a Fogyasztó figyelmét arra, hogy a termék visszaküldésének költségei akkor is a Fogyasztót terhelik, ha a Fogyasztó a termék házhozszállításakor, illetve a termék átvételekor gyakorolja elállási jogát. A Fogyasztó kérésére a Szolgáltató lehetőségeihez mérten segítséget nyújt a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésében azzal, hogy a visszaszállítás költsége ez esetben is a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató a visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól. Fogyasztó segítségnyújtásra irányuló igényét Szolgáltató ügyfélszolgálata fogadja. (1.6. pont). Ha a Szolgáltató a terméket üzlethelyiségben is értékesíti, és a Fogyasztó a Szolgáltató üzlethelyiségében személyesen gyakorolja a jelen fejezet szerinti elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a Szolgáltatónak.

6.5. A Szolgáltatónak a Fogyasztó által utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldése közvetlen költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
7. Panaszkezelés
Az Ügyfél a vásárlás során esetlegesen felmerülő panaszait az 1.6. pont alatt szereplő elérhetőségek valamelyikén teheti meg. A Szolgáltató panaszkezelése minden esetben térítésmentes.
a.) Szóbeli panasz: Az Ügyfél szóbeli panaszát a Szolgáltató haladéktalanul megvizsgálja és lehetőség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben az Ügyfél a panaszkezelés módjával nem ért egyet vagy a panasz azonnali orvoslására nincsen lehetőség, úgy az Ügyfél panaszáról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, és annak tartalmát egyezteti és jóváhagyatja az Ügyféllel. A jegyzőkönyv egyedi iktatószámmal ellátott másolati példányát a Szolgáltató átadja az Ügyfélnek. A panaszt annak beérkezését követően a Szolgáltató megvizsgálja és a panasszal kapcsolatos álláspontjáról a benyújtástól számított 30 napon belül indokolással ellátott választ küld.
b.) Írásbeli panasz: Írásbeli panasz esetén a panaszügyet a beérkezést követően a Szolgáltató megvizsgálja és a vizsgálat eredményéről az Ügyfélnek a panasz közlését követő 30 napon belül írásbeli választ küld. Igény esetén a vizsgálat eredményéről az Ügyfelet a Szolgáltató elektronikus úton értesíti. A panaszt a hatályos jogszabályi előírások alapján a Szolgáltató vizsgálja meg, utasítja el, vagy orvosolja.
A Szolgáltató válaszlevelében kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A Szolgáltató tájékoztatását egyértelmű, közérthető indokolással látja el, melynek során egyszerű nyelvezetet használ, kerülve a jogi szakkifejezések indokolatlan használatát. A Szolgáltató törekszik arra, hogy válaszlevelében az Ügyfél valamennyi kifogására érdemi választ adjon. Az írásbeli panaszokat – beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is – továbbá az azokra adott válaszokat a Szolgáltató öt évig archiválja. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) a Szolgáltató leselejtezi.
7.3. Jogorvoslat
Amennyiben az Ügyfél panasza teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy az Ügyfél az alábbi hatóságokhoz és testülethez fordulhat:


Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály
cím: 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.
e.mail: [email protected]
telefonszám: +36 1 4502598
weboldal: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
Az Ügyfél a felmerülő fogyasztói jogvita egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez fordulhat. Az Ügyfél belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület rendelkezik illetékességgel. Az Ügyfél erre irányuló kérelme alapján az előzőekben írtak szerint illetékes békéltető testület helyett az Ügyfél kérelmében megjelölt békéltető testülethez is benyújtható a kérelem. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
A Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület
Székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
E-mail cím: [email protected]
Weboldal: https://bekeltetes.hu/
Az Ügyfélnek lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panaszának bíróságon kívül rendezését online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze. Az online vitarendezést a következő weboldalon kezdeményezheti: valamint szintén ezen az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show Amennyiben a fenti módok valamelyikén vagy egyéb tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése az Ügyfél bírósághoz fordulhat.
8. Adatvédelem
A Szolgáltató a birtokába jutott személyes adatokat bizalmasan kezeli. Szolgáltató és az Ügyfél közötti jogviszony kezelésével összefüggésben kezeli az Ügyfél adatait az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR) és a 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) által meghatározott keretek között az xxxlutz.hu oldalon közzétett Adatvédelmi Tájékoztatóban részletesen meghatározott szabályok alapján. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya alá eső jogügyletek során a www.xxxlutz.hu oldalon közzétett Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltakat és a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályi rendelkezéseket betartja és azokat kizárólag a Weboldalon található Adatvédelmi tájékoztatóban meghatározott célokra használja fel. Adatainak kezelésekor a mindenkor hatályban lévő adatvédelmi jogszabályokat tartjuk szem előtt. A Szolgáltató részletes Adatvédelmi tájékoztatóját megtalálja Weboldalunkon. (Adatvédelmi Tájékoztató)
9. Irányadó jog
A Szolgáltató és az Ügyfél egymás közötti jogviszonyára a magyar jog az irányadó. A Szolgáltató és az Ügyfél közötti jogviszonyokban a teljesítés helyének Magyarország tekintendő, függetlenül attól, hogy az Ügyfélnek melyik országban van a lakcíme, székhelye, fióktelepe vagy telephelye.
10. Vis maior
Szolgáltató semmilyen vis maiorból - így különösen: munkabeszüntetések, rendkívüli államigazgatási intézkedések, időjárási akadályok, természeti katasztrófák, járványok vagy a Kormány által bármilyen okból kihirdetett veszélyhelyzet stb. - eredő késedelmes szállításért nem vállal felelősséget. Amennyiben a vis maiorból származó akadályoztatás 3 hónapnál hosszabb, a feleknek jogában áll a Szerződéstől való elállás.
11. Egyebek
11.1. A Szolgáltató által üzemeltetett Webáruház biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
11.2. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldalra való csatlakozás miatt következett be. Az Ügyfelet terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
11.3. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

Budapest, 2024. június 17.

MMXH Lakberendezési Kft.
1095 Budapest, Soroksári út 86-88.


B. rész: A "Saját Fiókom" használati feltételei

§ 1: Alkalmazási kör
  1. Az MMXH Lakberendezési Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 1095 Budapest, Soroksári út 86-88.,; cégjegyzékszáma: Cg: 01-09- 678786, nyilvántartásba bejegyző cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; adószáma: 11829519-2-44), továbbiakban: Szolgáltató, ("XXXLutz") a regisztrált felhasználó ("Ügyfél") számára a Weboldalon a "Saját Fiók" regisztrált területen egy felhasználói fiókot biztosít (a továbbiakban "Saját Fiók" vagy „Felhasználói Fiók“). A "Saját Fiók" jelen használati feltételei szabályozzák a Felhasználói Fiók rendelkezésre bocsátását és használatát. A Weboldalon található online áruházunkon keresztül történő áruvásárlásra a jelen ÁSZF A. részében található "Értékesítési feltételek" vonatkoznak.
  2. A Felhasználói Fiók regisztrációja minden 18. életévét betöltött, Magyarországon lakóhellyel rendelkező természetes személy számára nyitva áll.
  3. Ha az Ügyfél gazdálkodó szervezet vagy más jogi személy, a nevében eljáró személyek felelősek azért, hogy megfelelő meghatalmazással rendelkeznek az adott jogi személy képviseletére. A XXXLutz kizár mindennemű felelősséget azért, ha az eljáró személy nem rendelkezik megfelelő meghatalmazással a gazdálkodó szervezet vagy más jogi személy képviseletére.
  4. A Weboldalon történő Felhasználói Fiók regisztrációjával és a jelen "Saját Fiók" felhasználási feltételek elfogadásával az Ügyfél szerződést köt a Felhasználói Fiókhoz tartozó szolgáltatások és előnyök ingyenes használatára, amely magában foglalja a jelen "Saját Fiók" felhasználási feltételek rendelkezéseit.
  5. Kizárólag a jelen "Saját fiók" használati feltételek érvényesek. A jelen használati feltételektől eltérő, kiegészítő vagy ellentétes feltételek nem alkalmazhatóak. Ez akkor is érvényes, ha a XXXLutz nem tiltakozik kifejezetten az alkalmazásuk ellen.

§ 2: A Felhasználói Fiók körébe tartozó szolgáltatások
Felhasználói Fiókra regisztrált Ügyfelek különösen a következő szolgáltatásban részesülnek, amelyek közül néhány személyre szabott. A felhasználói szerződés időtartama alatt a szolgáltatások köre további szolgáltatásokkal bővíthető:
  1. Egyszerű vásárlás: Az Ügyfél hozzáférést kap a Weboldalon egy kezelőfelülethez, amelyen tárolhatja általános adatait és vásárlási preferenciáit, annak érdekében hogy ne kelljen minden vásárláskor vagy a Weboldal meglátogatásakor újra megadni ezeket az adatokat. Mindenekelőtt az Ügyfél eltárolhatja címét és a kívánt számlázási és szállítási címet, a fizetési módot és a XXXLutz fiókot. Az Ügyfél bármikor megváltoztathatja ezeket az adatokat a Felhasználói Fiókjában. Az Ügyfél a Weboldalon a Felhasználói Fiókjában regisztrált felhasználóként, de vendégként is vásárolhat. Ha az Ügyfél vendégként vásárol, a megrendeléssel kapcsolatos információk nem kerülnek tárolásra az Ügyfél Felhasználói Fiókjában, kivéve, ha az Ügyfél a vásárlás részeként megadja a hűségprogram azonosítóját, és a Felhasználói Fiók összekapcsolásra került a hűségprogrammal. A vásárlásra a XXXLutz mindenkor érvényes értékesítési feltételei (ÁSZF A. rész) vonatkoznak.
  2. Megrendelések áttekintése: A Felhasználói Fiókban az Ügyfelek megtekinthetik a regisztrált felhasználóként leadott jelenlegi és korábbi megrendeléseikre vonatkozó információkat, és kezelhetik a megrendeléseket. Ebből a célból a XXXLutz biztosítja a rendelési előzményeket, a rendelések státuszát, a számlákat, a visszavonásra és a visszaküldésre vonatkozó információkat, valamint a megrendelt áruk összeszerelési utasításait, amennyiben rendelkezésre állnak.
  3. Kedvencek listája: A Ügyfelek listákat hozhatnak létre az általuk kedvelt árukról, amelyeket bármikor megtekinthetnek és módosíthatnak.
  4. Időpontkezelés: Az Ügyfelek fiókjainkban konzultációs időpontokat foglalhatnak és kezelhetnek. A XXXLutz lakberendezési szakértői az Ügyfél kívánsága szerint a konzultációs időpontot követően feltölthetik a lakberendezési terveket az Ügyfél felhasználói fiókjába. Az Ügyfelek a felhasználói fiókjukon keresztül foglalhatnak és kezelhetnek időpontokat a furgonok használatára.
  5. Kuponok: Az Ügyfelek kuponokat kaphatnak. A kuponok kizárólag az adott vásárló személyes használatára szolgálnak, és a kupon feltételei szerint válthatók be. A kuponok viszonteladása vagy ingyenes továbbadása harmadik félnek nem megengedett. Engedély nélküli átruházás esetén a kuponok érvényüket vesztik, és nem válthatók be.
  6. Nyereményjáték: Az Ügyfelek lehetőséget kapnak a nyereményjátékokban való részvételre, amelyre az adott nyereményjáték részvételi feltételei érvényesek.
  7. Felhasználói felmérések: A XXXLutz időnként megkeresi az Ügyfeleket, hogy önkéntesen vegyenek részt a XXXLutzel általánosságban, a vásárlásokkal kapcsolatos vásárlói elégedettség, valamint az Ügyfél lakóteréről és lakberendezési stílusáról szóló felmérésekben.
  8. Termékértékelések: Ügyfelek a jelen Felhasználási feltételek 6. pontja szerint a "Saját Fiókomra" vonatkozóan kommentálhatják és értékelhetik termékeinket a Weboldalon, hogy más vásárlók számára információkat, tippeket és véleményeket nyújtsanak termékeinkről. Az Ügyfelek bármikor törölhetik saját megjegyzéseiket és értékeléseiket a weboldalról.
  9. Személyre szabott hírlevelek és termékajánlások: Ha a Ügyfél úgy kívánja, feliratkozhat a XXXLutz e-mail hírlevelére, és személyre szabottan kapja meg a weboldalon megjelenő termékajánlásokat és a rendelkezésére bocsátott utalványokat. A hírlevél, a weboldalon található termékajánlatok és az utalványok érdeklődésen alapuló testreszabása elsősorban az e-mail hírlevél, a felmérések, a beváltott utalványok, a cookie-adatok, a vásárlásokra vonatkozó adatok, az értékesítési hívások használatára vonatkozó adatok alapján történik.
  10. Közösségi média: A XXXLutz az Ügyfelek kérésére a XXXLutz reklámjait a közösségi médiás oldalakon vagy a viselkedésalapú hirdetések szolgáltatóinak más partneroldalain biztosítja az Ügyfelek számára, ami az adatvédelmi tájékoztatóban szerepel.
  11. Ügyfélszolgálat: Az Ügyfelek kérdéseket tehetnek fel az ügyfélszolgálaton.
  12. Összekapcsolás a Hűségprogrammal: Ha az Ügyfél úgy kívánja, a XXXLutz összekapcsolja a Felhasználói Fiókot az Ügyfél XXXLutz Premium Card tagságával.
§ 3: Az elérhetőségi adatok módosítása; a Saját Fiók átruházhatósága
  1. Amennyiben az Ügyfél elérhetőségi adatai megváltoznak, úgy ezt a Felhasználói Fiókjában az ott bejegyzett adatok módosításával tudja a Felhsználói Fiókban megváltoztatni. A XXXLutz kizárja a felelősségét minden olyan kárért, mely abból ered, hogy az Ügyfél a megváltozott adatait a Felhasználói Fiókban nem vezeti át.
  2. A Felhasználói Fiók személyes és nem ruházható át más személyekre.
§ 4: Műszaki követelmények
A felhasználói fiókhoz távközlési eszközökkel lehet hozzáférni. A felhasználói fiók használatának előfeltételei a következők (minden esetben a technika jelenlegi állása szerint):
  • Internet-hozzáférés,
  • Az internethez való hozzáférést lehetővé tevő eszköz (PC, notebook, okostelefon vagy táblagép),
  • a webböngésző aktuális verziója, és
  • A Java Script aktiválása.
A XXXLutz nem biztosít semmilyen szükséges hardvert vagy szoftvert.

§ 5: Az ügyfél használati jogai
  1. A "Saját Fiók" jelen használati feltételeinek rendelkezéseire is figyelemmel, a XXXLutz az Ügyfélnek a felhasználói kapcsolat időtartama alatt bárhol hozzáférhető, nem átruházható és allicencbe nem adható jogot biztosít a felhasználói fiók saját személyes céljaira történő használatára. A "Saját Fiók" kereskedelmi célú használata tilos.
  2. A Felhasználói Fiók bármilyen további felhasználása nem megengedett, kivéve, ha ez a "Saját fiókom" jelen felhasználási feltételeiben kifejezetten szerepel, vagy kötelező jogszabályi rendelkezésekből következik. Az Ügyfélnek különösen tilos a Felhasználói Fiókot részben vagy egészben eladni, bérbe adni, kölcsönadni, allicencbe adni vagy más módon terjeszteni, reprodukálni, másolni, nyilvánosan hozzáférhetővé tenni, szerkeszteni vagy lefordítani, elrendezni, visszafejteni vagy más módon módosítani, illetve az ilyen műveletekből származó eredményeket reprodukálni, vagy azt konkurens termék előállítására használni.
§ 6: Az ügyfél kötelezettségei
  1. A "Saját Fiók" használatakor az Ügyfelek kötelesek,
  • a bejelentkezési adatokat és a hozzájuk rendelt azonosítási és hitelesítési biztosítékokat harmadik felek hozzáférésétől megvédeni, és harmadik feleknek át nem adni;
  • a Felhasználói Fiókjukhoz tartozó jelszót biztonságban tartani, azt biztonságosan kiválasztani és rendszeresen módosítani, valamint teljesíteni az informatikai biztonsággal kapcsolatos kéréseinket;
  • tartózkodni a Felhasználói Fiókkal történő visszaélésektől;
  • tartózkodni az engedély nélkül információ lekérdezéstől, illetve a weboldalba történő beavatkozástól,;
  • rendszeresen és a kockázatnak megfelelően, de mindenképpen a felhasználói jogviszony megszűnése előtt biztonsági másolatot készíteni a Weboldalra feltöltött Ügyféltartalmáról, és saját biztonsági másolatokat készíteni annak érdekében, hogy az Ügyféltartalom elvesztése esetén rekonstruálható legyen;
  • az Ügyféltartalom vírusellenőrzését elvégezni a Weboldalra történő elküldés vagy feltöltés előtt, valamint a technika állásának megfelelő vírusvédelmi programok használni;
  • tartózkodni az olyan Ügyféltartalom feltöltésétől, amely (a) nem releváns a Weboldal célja szempontjából, vagy (b) nem illeszkedik a vonatkozó mezőfunkciók tartalmához; és
  • harmadik félre vonatkozó személyes adatokat tartalmazó ügyféltartalmat csak abban az esetben feltölteni, ha az releváns, és ha erről előzetesen tájékoztatta az érintett harmadik felet.
  1. Az Ügyfél által a Weboldalon vagy a Felhasználói Fiókban közzétett tartalom ("Ügyféltartalom") a következők lehetnek
  • kizárólag megfelelő, hozzáférhető, ugyanakkor udvarias módon kerül kifejezésre,
  • nem rágalmaz, becsmérel, fenyeget, zaklat vagy sért másokat, és nem tartalmazza harmadik személyek személyes adatait (például neveket vagy e-mail címeket),
  • nem sérti harmadik felek szellemi tulajdonát, például szerzői jogokat, védjegyjogokat, névjogokat vagy más módon védett jogokat,
  • nem élhet vissza semmiféle reklámmal vagy más kereskedelmi érdekekkel, illetve politikai tiltakozásra való felhívással, és
  • nem tartalmaz jogellenes, különösen bűncselekményt megvalósítói, , becsmérlő vagy személyiségi jogokat sértő, továbbá pornográf tartalmat; ez vonatkozik az olyan káros tartalmakra is, mint a vírusok és rosszindulatú programok.
  1. Ha a XXXLutznek alapos gyanúval rendelkezik arra nézve, hogy az Ügyfél nem tartja be a "Saját Fiókom" használati feltételeit, a XXXLutz fenntartja a jogot, hogy a jogsértés orvoslásáig a Felhasználói Fiókhoz való hozzáférést és az esetlegesen közzétett tartalmakat deaktiválja, illetve - ismételt vagy helyrehozhatatlan jogsértés esetén - a felhasználói kapcsolatot az Ügyféllel előzetes értesítés nélkül megszüntesse.
§ 7: Az ügyfél által feltöltött tartalmakhoz való jogok
  1. Az adott Ügyféltartalom feltöltésével az Ügyfél a XXXLutz számára a felhasználói tartalomra vonatkozó nem kizárólagos jogot a Felhasználói Fiók regisztrációjával és a jelen "Saját Fiók" felhasználási feltételek elfogadásával létrejövő jogviszony megszűnését követő egy naptári évig biztosítja. Ez magában foglalja, de nem kizárólagosan, a jogot az Ügyféltartaloml másolására, konvertálására, reprodukálására, terjesztésére vagy más ügyfelek számára történő hozzáférhetővé tételére, az Ügyféltartalom módosítására feltéve, hogy az ilyen módosítások nem fosztják meg az Ügyféltartalmat a tervezett hatásától, illetve nem torzítják el az Ügyféltartalmat
  2. XXXLutz ezennel elfogadja e jogok megadását. Az Ügyfél felelős azért, hogy az Ügyféltartalma harmadik fél jogaitól mentes legyen, és hogy harmadik felek jogai ne akadályozzák az Ügyféltartalomnak XXXLutz általi felhasználását.
  3. Az Ügyfél tisztában van azzal, hogy a hozzá tartozó Ügyféltartalom megosztásra kerül, például más ügyfelekkel a weboldalon.
§ 8: Adatvédelem
Az Ügyfél személyes adatainak az Ön felhasználói fiókjával kapcsolatos feldolgozásával és a cookie-k weboldalon történő használatával kapcsolatos információkért kérjük, olvassa el az adatvédelmi szabályzatot és a cookie-beállításokat.

§ 9: Minőségi előírások és IT-biztonság
  1. A XXXLutz törekszik arra, hogy a "Saját Fiók" szolgáltatásait a jelen felhasználási feltételek szerint hiba és megszakítás nélkül nyújtsa. A hibamentes és megszakítás nélküli szolgáltatásnyújtás azonban nem mindig garantálható. Hiba, szolgáltatási szünet vagy egyéb minőségcsökkenés esetén a XXXLutz a lehető leghamarabb helyreállítja a normál működést.
  2. A "Saját Fiók" működtetése során a XXXLutz betartja az adat- és informatikai biztonságra vonatkozó jogi előírásokat. A "Saját Fiókban" található adatait mindig naprakész és a piacon szokásos vagy annál magasabb szintű megoldásokkal védi.
§ 10: A szerződés időtartama
  1. Az Ügyfél vagy a XXXLutz bármikor indoklás nélkül megszüntetheti a felhasználói jogviszonyt (a felhasználói fiókban található "Törlés" gomb segítségével vagy az [email protected] e-mail címen).
  2. A felhasználói jogviszony megszűnése után a Felhasználói Fiókot deaktiváljuk, és az Ügyféltartalmat eltávolítjuk a weboldalról. Az Ügyfelek tartalmát a XXXLutz csak akkor és csak olyan mértékben tárolja és dolgozza fel, ha és amennyiben ez jogszabályi előírás alapján szükséges. Az Ügyfelek maguk felelősek azért, hogy az ügyféltartalmukról készült biztonsági másolatokat időben, még a használati jogviszony lejárta előtt elkészítsék.
  3. A XXXLutz bármikor megszüntetheti a "Saját Fiók" szolgáltatást..
  4. A "Saját Fiók" felhasználói kapcsolat megszűnésekor vagy megszüntetésekor még érvényes kuponok vagy nyereményjátékok érvényességét nem érinti a "Saját Fiók" megszüntetése, kivéve, ha az adott kupon vagy nyereményjáték felhasználási feltételei másként rendelkeznek.
  5. A "Saját Fiók" megszüntetése vagy a felhasználói kapcsolat megszüntetése nincs hatással azokra megrendelésekre az Ügyfél már megküldött a XXXLutznek.
§ 11: Egyéb
  1. A XXXLutz és az Ügyfél egymás közötti jogviszonyára a magyar jog az irányadó. A Szolgáltató és az Ügyfél közötti jogviszonyokban a teljesítés helyének Magyarország tekintendő, függetlenül attól, hogy az Ügyfélnek melyik országban veszi igénybe a "Saját Fiók" szolgáltatást.
  2. Ha a "Saját Fiók" jelen használati feltételek bármely rendelkezése érvénytelen vagy végrehajthatatlan, vagy érvénytelenné válik, ez nem érinti a "Fiókom" használati feltételek más rendelkezéseinek érvényességét. Ilyen esetben a XXXLutz és az ügyfél vállalja, hogy az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezést olyan érvényes vagy végrehajtható rendelkezéssel helyettesíti, amely a lehető legközelebb áll a Felek ügyleti akaratához.
  3. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen "Saját Fiók" használati feltételeket egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Erről a XXXLutz előzetesen tájékoztatja az ügyfelet, például e-mailben vagy egy felugró ablakban, amikor bejelentkezik a Saját fiókba. Egyébként az ÁSZF módosítására a következő okok miatt kerülhet sor: A jogszabályváltozásokhoz vagy hatósági követelményekhez való alkalmazkodás, a szolgáltatások továbbfejlesztése a Felhasználói Fiók keretein belül, valamint új szolgáltatások bevezetése. Az ilyen okokból történő módosítások esetén az ügyfélnek lehetősége van arra, hogy a változásról szóló értesítés kézhezvételétől számított 30 napon belül e-mailben ([email protected]) vagy írásban tiltakozzon. Ha az ügyfél nem emel időben kifogást, vagy a módosításról szóló értesítés kézhezvételét követően továbbra is használja a Felhasználói Fiókot. a, Erre a XXXLutz a változásról szóló értesítésben külön felhívja a vásárló figyelmét.
  4. A jelen "Saját Fiók" használati feltételeiben nem szabályozott kérdésekben a XXXLutz Általános Szerződési Feltételei A. részének rendelkezései az irányadóak.


Budapest, 2024. június 17.

1. számú melléklet Elállási nyilatkozatminta (csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: (1)
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: (2)
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Szerződés/Megrendelés száma:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:
(1) Itt, kérjük, jelölje meg a vállalkozás nevét, postai címét, telefonszámát és elektronikus levelezési címét.
(2) Itt, kérjük, jelölje meg a szerződés tárgyául szolgáló terméket.