XXXLutz, cégünk története
A vásárló az első!
Nagyon egyszerű: minél boldogabbak vásárlóink, annál sikeresebb a XXXLutz Csoport, ezért nagy hangsúlyt fektetünk vásárlóink kívánságaira. Ez természetesen magában foglalja mind a divatos választékunkat, kitűnő ár-érték arányú termékeinket, a kellemes légkört az XXXLutz bútorüzletekben, az XXXLutz csapat szakmai tanácsadását és a legmodern logisztikát.
Fenntarthatóság
A XXXLutz Csoport minden területen megköveteli és támogatja a környezettudatos fellépést. Ez elsősorban a megújuló energia (villamos energia, üzemanyag, fűtés) gazdaságos felhasználását és a megújuló energia előnyben részesítését jelenti. Minden alkalmazottunk tisztában van a környezetvédelem fontosságával, és felelősséggel a jövő és a jövő generációi felé.
13 országban jelen vagyunk!

320 áruház Európában
A XXXLutz Csoportnak több mint 320 áruháza van. A XXXLutz nemzetközi jelenléte az egyes országokban Ausztriától Németországig, a Cseh Köztársaságig, Szlovákiáig, Magyarországon, Románián, Bulgárián, Horvátországon, Szlovénián, Svédországon, Svájcig, Szerbiáig és Lengyelországig terjed.
5,1 milliárd Euro forgalom
A XXXL Csoport folyamatosan növekedett az elmúlt három évtizedben. 2019-ben a XXXL Csoport a világ egyik legnagyobb bútorkereskedelmi csoportja, több mint 5,1 milliárd eurós forgalmat bonyolított.
25 700 alkalmazott
A XXXLutz Csoportnál 25 700 embert foglalkoztunk, akik napi 110% -on dolgoznak a cég fejlődéséért, és annak növekvő mérete ellenére sem veszítik el az elsődleges célunkat, a vásárlók elégedettségét.
Cégtörténet
1945. október 31-én Gertrude Lutz egy orvoscsalád legfiatalabb lányaként megalapította a Lutz Möbel céget a felső-ausztriai Haag am Hausruckban. Festett fadobozokat és egyedi kézműves bútorokat készítettek saját műhelyükben.
Gertrude Lutz a cég alapkoncepcióját négy pillérre helyezte: vásárlói elégedettség, elsőosztályú minőség, kiváló szolgáltatások, kedvező árak. Ezek az irányelvek hamar meghozták a kívánt sikert, Felső-Ausztria egész területéről érkeztek a vásárlók. A Haag am Hausruck bútorüzlet népszerű célponttá vált mindazok számára, akik kedvező áron minőségi bútort kerestek.
1979-ben az üzletet a cégalapító két kisebb fia vette át.
1980-tól napjainkig a Lutz cégcsoport, mely 2000. óta XXXLutz néven működik, Ausztriában 46 lakberendezési áruházzal az osztrák bútorpiac egyik első számú szereplője lett. A vállalat növekedésével a négy alapelv - vásárlói elégedettség, elsőosztályú minőség, kiváló szolgáltatások és kedvező árak - mit sem veszített fontosságából.
Az XXXL koncepció már 13 európai országban jelen van: Ausztriában, Svájcban, Németországban, Svédországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bulgáriában és Romániában. Ezekben az országokban az XXXLutz cégcsoport több mint 320 bútoráruházat működtet.
Annak érdekében, hogy vásárlói számára kellő mennyiségű áru álljon folyamatosan rendelkezésre, a cégcsoport hatalmas központi raktárakat épített az ausztriai Sattledtben, a szlovákiai Lozornoban és a németországi Uffenheimben. Azért, hogy az online vásárlások kiszállítása gyorsabb legyen, egy 200.000 m2 alapterületű külön e-kereskedelmi logisztikai centrumot épít a cég a türingiai Erfurter Kreuz-nál. A nagyobb volumenű beszerzések a lehető legkedvezőbb árak kialakítását teszik lehetővé. Beszerzési irodákat alapítottak Ausztriában, Németországban, Lengyelországban, Törökországban, Indiában, Bangladesben és Kínában, amely lehetővé teszi a vásárlói igények még szélesebb körű kiszolgálását és a választék folyamatos bővítését.
Az "elsőosztályú minőséget kedvező áron" irányelvnek megfelelően megalakult a GIGA beszerzési csoport, amely 15 országban koordinálja olyan erős márkák beszerzését, mint az XXXLutz, a mömax, a Möbelix és társai. A bútorok kiszállítását és professzionális összeszerelését saját, országszerte jelenlévő szervizközpontok végzik.
A vásárlás kényelme érdekében az XXXLutz 1996. óta szinte minden áruházában éttermet is üzemeltet, ahol a vásárlók kellemes környezetben pihenhetik ki a vásárlás fáradalmait egy finom étel és frissítő ital társaságában.
Az online vásárlás iránti egyre nagyobb kereslet a bútorpiacra is nagy hatással van. Az XXXLutz 2013. őszén nyitotta meg első online áruházát Németországban és napjainkban már Európa 16 országában üzemeltet webáruházat. Az XXXLutz webshopok jelentősen hozzájárulnak a cégcsoport forgalmának növekedéséhez.
Az XXXLutz jelentős munkáltató a térségben, összesen több mint 25.700 munkavállalót foglalkoztat Európában, ebből csak Ausztriában több mint 9.500, Németországban kb. 11.000 munkatársat. Az XXXLutz évente több millió eurót fordít munkavállalói oktatására, kitűnő karrierlehetőségeket kínál és nagy hangsúlyt fektet a gyakornokok képzésére. A vállalatcsoportban több mint 3.000 gyakornok képzése folyik 14 különböző szakmában. 2012-ben a cégcsoport kidolgozta az XXXL vállalati és viselkedési irányelveket, melyeket szem előtt tartva végzi munkáját minden munkatárs a vásárlók és alkalmazottak elégedettsége érdekében.
2012-ben megalakult a RED CHAIRity szervezet, amely a vállalat jótékonysági tevékenységét irányítja. Az XXXLutz a RED CHAIRity révén elsősorban Afrikában, Dél-Amerikában és a Távol-Keleten élők számára nyújt támogatást. Számos karitatív projektet indítottak útjára és nagylelkű adományokkal igyekeznek segíteni a rászorulókon.
Az XXXLutz folyamatos növekedésében és céljai megvalósításában továbbra is az ausztriai kisvárosban megalapított cég eredeti irányelvei játszák a központi szerepet: vásárlói elégedettség, elsőosztályú minőség, kiváló szolgáltatások, kedvező árak, ami a jövőre nézve is irányadó.
Gertrude Lutz a cég alapkoncepcióját négy pillérre helyezte: vásárlói elégedettség, elsőosztályú minőség, kiváló szolgáltatások, kedvező árak. Ezek az irányelvek hamar meghozták a kívánt sikert, Felső-Ausztria egész területéről érkeztek a vásárlók. A Haag am Hausruck bútorüzlet népszerű célponttá vált mindazok számára, akik kedvező áron minőségi bútort kerestek.
1979-ben az üzletet a cégalapító két kisebb fia vette át.
1980-tól napjainkig a Lutz cégcsoport, mely 2000. óta XXXLutz néven működik, Ausztriában 46 lakberendezési áruházzal az osztrák bútorpiac egyik első számú szereplője lett. A vállalat növekedésével a négy alapelv - vásárlói elégedettség, elsőosztályú minőség, kiváló szolgáltatások és kedvező árak - mit sem veszített fontosságából.
Az XXXL koncepció már 13 európai országban jelen van: Ausztriában, Svájcban, Németországban, Svédországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bulgáriában és Romániában. Ezekben az országokban az XXXLutz cégcsoport több mint 320 bútoráruházat működtet.
Annak érdekében, hogy vásárlói számára kellő mennyiségű áru álljon folyamatosan rendelkezésre, a cégcsoport hatalmas központi raktárakat épített az ausztriai Sattledtben, a szlovákiai Lozornoban és a németországi Uffenheimben. Azért, hogy az online vásárlások kiszállítása gyorsabb legyen, egy 200.000 m2 alapterületű külön e-kereskedelmi logisztikai centrumot épít a cég a türingiai Erfurter Kreuz-nál. A nagyobb volumenű beszerzések a lehető legkedvezőbb árak kialakítását teszik lehetővé. Beszerzési irodákat alapítottak Ausztriában, Németországban, Lengyelországban, Törökországban, Indiában, Bangladesben és Kínában, amely lehetővé teszi a vásárlói igények még szélesebb körű kiszolgálását és a választék folyamatos bővítését.
Az "elsőosztályú minőséget kedvező áron" irányelvnek megfelelően megalakult a GIGA beszerzési csoport, amely 15 országban koordinálja olyan erős márkák beszerzését, mint az XXXLutz, a mömax, a Möbelix és társai. A bútorok kiszállítását és professzionális összeszerelését saját, országszerte jelenlévő szervizközpontok végzik.
A vásárlás kényelme érdekében az XXXLutz 1996. óta szinte minden áruházában éttermet is üzemeltet, ahol a vásárlók kellemes környezetben pihenhetik ki a vásárlás fáradalmait egy finom étel és frissítő ital társaságában.
Az online vásárlás iránti egyre nagyobb kereslet a bútorpiacra is nagy hatással van. Az XXXLutz 2013. őszén nyitotta meg első online áruházát Németországban és napjainkban már Európa 16 országában üzemeltet webáruházat. Az XXXLutz webshopok jelentősen hozzájárulnak a cégcsoport forgalmának növekedéséhez.
Az XXXLutz jelentős munkáltató a térségben, összesen több mint 25.700 munkavállalót foglalkoztat Európában, ebből csak Ausztriában több mint 9.500, Németországban kb. 11.000 munkatársat. Az XXXLutz évente több millió eurót fordít munkavállalói oktatására, kitűnő karrierlehetőségeket kínál és nagy hangsúlyt fektet a gyakornokok képzésére. A vállalatcsoportban több mint 3.000 gyakornok képzése folyik 14 különböző szakmában. 2012-ben a cégcsoport kidolgozta az XXXL vállalati és viselkedési irányelveket, melyeket szem előtt tartva végzi munkáját minden munkatárs a vásárlók és alkalmazottak elégedettsége érdekében.
2012-ben megalakult a RED CHAIRity szervezet, amely a vállalat jótékonysági tevékenységét irányítja. Az XXXLutz a RED CHAIRity révén elsősorban Afrikában, Dél-Amerikában és a Távol-Keleten élők számára nyújt támogatást. Számos karitatív projektet indítottak útjára és nagylelkű adományokkal igyekeznek segíteni a rászorulókon.
Az XXXLutz folyamatos növekedésében és céljai megvalósításában továbbra is az ausztriai kisvárosban megalapított cég eredeti irányelvei játszák a központi szerepet: vásárlói elégedettség, elsőosztályú minőség, kiváló szolgáltatások, kedvező árak, ami a jövőre nézve is irányadó.